sestdiena, 2011. gada 17. septembris

Sākums - diagnozes noteikšana

Šo iedvesmojos sākt rakstīt no viena cilvēka,  kurš jau ir izvietojis savu blogu par C hepatīta ārstēšanu. Internetā pieejamās ziņas ir ļoti daudzpusīgas un komentāri bieži ir briesmīgi, tieši tāpēc uzsākot cīņu ar šo slimību, nevajadzētu lasīt lieku informāciju, kas varētu attālināt cilvēku no realitātes un iebiedēt. Īstenībā laba un koncentrēta info ir mājaslapā www.hepatīts.lv, kur var izlasīt,kas tas C hepatīts vispār ir par zvēru. Tā kā es reti eju pie ārsta un tikai tad, ja patiešām jūtos slikti, tad iespējams vēl ilgi neko nenojaustu.. Grūti pateikt, kad īsti sapratu, ka nejūtos tā kā normālam, jaunam cilvēkam vajadzētu. Iespējams slimības simptomi sākās bakalaura rakstīšanas laikā ap 2009. gada sākumu, kad sapratu, ka daudz kas mani nogurdina, pa dienu ir vēlme gulēt un neko nedarīt un arī vakarā ir grūti savākties, lai kaut ko darītu. Zaudēju toreizējo darbu un domāju nodoties bakalaura rakstīšana, kas mana noguruma dēļ nevedās, bet tomēr beidzās ļoti veiksmīgi (šķiet pateicoties manam lielajam gribasspēkam un apziņai). Ap 2004.gadu man bija deguna trauma un kopš tās ir problēmas ar degunu, kas rosināja aktīvāk doties pie ģimenes ārsta. Bakalaura rakstīšanas laikā  nokritās svars - kādi 5-6 kg. Pabeidzu augstskolu un sāku strādāt, bet nogurums neatlaidās, līdz ziemā nolēmu doties pie ārsta - galvenokārt sava deguna problēmu dēļ.Jau tajā ziemā ārste ieteica nodot asins analīzes, iespējams kaut kas nav kārtībā ar vairogdziedzeri. Tā kā asins ņemšana no vēnas man ir briesmīgs process, tad analīzes atliku un sev nesaprotamu iemeslu dēļ (laikam dēļ lielā noguruma) nolēmu tomēr analīzes nodot. Pēc tām ārste ieteica nodot tās vēlreiz, jo aizdomīgi liekas aknu radītāji. Un tā arī darīju un jau nākamajā vizītē uzzināju, ka jādodas uz LIC (Latvijas Infektoloģijas centru), lai nodotu papildus analīzes, jo ir aizdomas par C hepatītu. Atceros,ka rudenī sēdēju ārsta kabinetā un īsti nesapratu - uztraukties vai nē - jo C hepatīts likās dzirdēts, bet neko tuvāk nezināju. Tikai bija nojauta,ka nekas pozitīvs tas nav. Ārste gan mierināja, ka tās ir tikai aizdomas, bet vajagot pārbaudīt. Un tad nu sākās ceļš uz C hepatīta izzināšanu...protams, ar interneta starpniecību un tas ko lasīju bija šausmīgi.... Aknu ciroze, aknu vēzis, maza iespēja izārstēt utt. LIC tiku pie foršas dakteres, ka nedaudz nomierināja, bet iekšēji jutu, ka par velti tomēr te neesmu atbraukusi un nojautu,ka analīzes varētu būt ar pozitīvu iznākumu - ar apstiprinājumu par C hepatītu. Analīžu rezultātus uzzināju janvārī - mazliet mazāk kā nedēļu pirms savas 24. dzimšanas dienas. Pozitīvs..man ir C hepatīts. Sēdēju un domāju, pat īsti neaptvēru līdz LIC ārste sāka teikt par aknu biopsiju kuru noteikti jāuztaisa (par laimi  bez maksas) un par ārstēšanu, kas man varētu izmaksāt 200-300 Ls mēnesī...bet ja ir iespējams, jāmēģina ārstēties Tad nu iestājos rindā uz aknu biopsiju. Morāli bija smagi - kam teikt un kam nē. Ko domāt un ko nē.. Par laimi - man paveicies ar ģimeni - neviens pat neiedomājās pateikt, ka neizārstēšos un arī finansiāli solīja palīdzēt, jo tādu naudu es labi, ja nopelnu mēnesī... Tā nu gaidīju zvanu no LIC par aknu biopsiju, ko man solīja tikai pēc gripas epidēmijas beigšanās 2011. gada sākumā.. Tas varēja būt mēnesis līdz....! Šis gads ir iesācies grūti - tik daudzas nelaimes un cilvēki gājuši bojā un plusā tam mana diagnoze...nekas nelikās cerīgi. Un galvenais jautājums - kur es to draņķi dabūju??!!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru